DVD iso - jak zmniejszyć pojemność?

Zawiera wszystkie wątki, które można zarchiwizować. Nadal są dostępne poprzez wyszukiwarkę forumową.

DVD iso - jak zmniejszyć pojemność?

Postprzez kefflar » 21 sie 2010, o 18:15

Witajcie,

zgrałem sobie wszystkie moje filmy do DVD.iso tak aby bez problemu oglądać, to na co mam ochotę. Niedawno zakupiłem Popcorn Hour C-200 i fajnie jest oglądać filmy prosto z sieci, nie musieć żonglować płytami. Tylko jak tak dalej pójdzie to zabraknie mi miejsca na dysku 2TB. Co polecacie, jaki program i do jakiego formatu najlepiej kompresować?

Jestem zielony w tym temacie, liczę na pomoc.

Pozdrawiam
kefflar
Amator

Synology: DS710+
Firmware: DSM 4.0 Beta
Dyski: ST32000542AS
Pochodzenie: Olsztyn
Internet: 16/2 Mb Vectra
System Operacyjny: Linux, Windows 7, 2008 R2
Router/Switch: MikroTik 450G

Re: DVD iso - jak zmniejszyć pojemność?

Postprzez terrorite » 22 sie 2010, o 09:10

Chodzi Ci chyba o to jak zmniejszyc objetosc pliku a nie pojemnosc. No coz, technicznie rzecz biorac pliki vob ktore skladaja sie na dvd to zwyczajne mpeg2, wiec one juz sa skompresowane. I szczerze mowiac jesli zalezy Ci na jakosci i na dodatek ogladasz na duzym ekranie to utrata jakosci przy jeszcze wiekszej kompresji moze byc bolesnie widoczna. Ale jest kilka rzeczy ktore mozesz zrobic. Np. zmniejszyc film do objetosci pojedynczego dvd 4.7Gb, przy okazji wyrzucajac niepotrzebne sciezki dzwiekowe, reklamy, menu itd. Zeby to zrobic wystarczy Ci CloneDVD2 ktory jest tak prosty w obsludze ze po paru minutach dasz sobie rade. Kompresja do avi, mkv, rmvb to juz troche inna bajka. W tym wypadku mozesz popatrzec np. na VirtualDub lub jeszcze bardziej ambitnie na Sony Vegas Pro/Platinum. Ale nie wierz w zapewnienia ze tak skompresowany film bedzie "jakosci dvd". Jednak te gigabajty plikow dvd do czegos sa potrzebne.